Oduševnený výkon HYPOCRISY v Bratislave: Šialená death metalová jazda stála za to

Bratislavský Majestic privítal dve švédske esá metalovej scény.

BRATISLAVA. Prvý augustový utorok bol vskutku horúci. Nielen podľa ortute teplomera, ale aj pre fanúšikov kvalitnej hudby. Do bratislavského Majesticu zavítala švédska legenda HYPOCRISY na čele s charizmatickým Petrom Tägtgrenom. Spoločnosť im robili krajania SOILWORK, ktorí sa v našom hlavnom meste predstavili po polroku od výborného vystúpenia spoločne s AMORPHIS (reportáž TU). Došlo aj na domáci support v podobe kapely DOOMAS.

Hneď v úvode musím napísať, že zvolený dátum bol zo strany organizátorov mierne nešťastný. Samozrejme, na výber nemali a môžeme byť radi, že sa podujali urobiť tento výborný koncert. A prečo bol nešťastný? V tom istom dátume vystupovali v Bratislave PARKWAY DRIVE a navyše mnoho metalových fanúšikov už cestovalo na Brutal Assault.

DOOMAS. Foto: Luss

Preto som sa mierne obával návštevnosti koncertu. Moje obay sa nerozplynuli po príchode do klubu. Na DOOMAS bola zvedavá hŕstka fanúšikov, pri SOILWORK to už bolo o niečo lepšie. A na hlavné hviezdy večera – HYPOCRISY sa Majestic už celkom slušne zaplnil. Áno, pár hláv navyše by neuškodilo, ale fanúšikovia vytvorili výbornú atmosféru.

DOOMAS sa zhostili úlohy otváracej skupiny večera veľmi dobre. Je pravda, že mne osobne chýbali na pódiu ich rekvizity (Peťov mikrofón, ale aj často diskutovaný dymostroj). Aj napriek tomu štvorica hudobníkov do fanúšikov pod pódiom naliala svoj melodický doom/death metal a pripravila ich na švédske zoskupenia.

DOOMAS (ale nielen oni, aj ďalšie kapely a fanúšikovia) sa museli popasovať s obrovským dusnom v Majesticu. Nebolo to jednoduché, ale Peťo Beťko a spol. vydali zo seba opäť maximum. Na ich domácom festivale Gothoom som si ich síce užil viac (reportáž TU), ale fanúšikovia sa bavili a to je podstatné.

SOILWORK. Foto: Luss

Po krátkej pauze prišli na rad SOILWORK. Skladby ako „The Ride Majestic“, „Stabbing the Drama“ alebo „Stålfågel“ fungujú naživo vynikajúce. Prirátajte si k tomu výborný hlasový prejav speváka Bjorna „Speeda“ Strida (mimochodom, jediného pôvodného člena tejto kapely) a je vymaľované.

Je pravdou, že tvorba SOILWORK mňa až tak veľmi neoslovila, ale naživo kapela funguje na 110 percent. Opäť sa však nevyhnem porovnávaniu, pretože aj Švédov som si viac užil počas ich predchádzajúceho koncertu, ktorý som videl – teda v januári na tomto istom mieste. Žiaľ, pri koncerte SOILWORK nás mierne potrápila technika, tak fotiek je iba pár…

Peter Tägtgren (HYPOCRISY). Foto: Luss

Nie je žiadnym tajomstvom, že HYPOCRISY sú mojou najobľúbenejšou kapelou vôbec a cestu do Bratislavy som meral len a len kvôli nim. Naposledy som Petrovu družinu videl na nezabudnuteľnom koncerte počas Gothoomu 2014. A to je veruže už päť rokov dozadu.

Aj napriek tomu, že posledný album „End of Disclosure“ vyšiel kapele v roku 2013 a ešte stále čakáme na nový materiál, deficit po ich hudbe naživo som mal veľký. Začiatok koncertu sa mierne naťahoval a posúval, ale dalo sa to zvládnuť.

Za úvodných zvukov „Fractured Millenium“ vyšiel Horgh, Mikael Hedlund, Tomas Elofsson a na záver ikona metalovej hudby Peter Tägtgren. Práve na Tägtgrena sa upierali azda zraky všetkých prítomných. A keď spustil svoj jedinečný škrek, ktorý prechádzal celým telom, ocitli sme sa v samotnom pekle.

HYPOCRISY. Foto: Luss

HYPOCRISY roztočili poriadnu death metalovú jazdu. Líder kapely toho veľa pomedzi skladby nenahovorí, ale to vôbec nevadí. Za neho hovorí hudba samotná. Po úvodnej skladbe sa pokračovalo piesňami „Valley of the Damned“, „End of Disclosure“. Veľmi potešila moja srdcovka „Adjusting the Sun“.

Došlo aj na hit „Eraser“, ale aj na staré pecky. Medley skladieb „Pleasure of Molestation“, Osculum Obscenum“ a „Penetralia“ potešili nejedného fanúšika ich rannej tvorby. Na rad prišlo spomalenie a keď zazneli úvodné tóny „Apocalypse“, ktoré sa potom prehupli do „The Fourth Dimension“, zobali HYPOCRISY všetci z ruky.

HYPOCRISY. Foto: Luss

Z Petrových úst zaznelo aj obvyklé „Scream for me and i scream for you“. Koncert neuveriteľne odsýpal, dívať sa na hudobníkov bola jedna báseň, taktiež na krásne vyzdobené pódium s obrátenými krížmi HYPOCRISY. Pod pódium sa roztočil pomerne veľký circle pit, ktorý ustal azda len pri medley z albumu „The Fourth Dimension“. Nechývalo ani spontánne skandovanie: „Hypocrisy, Hypocrisy..“.

Samotný záver koncertu obstarali hity „The Final Chapter“ a „Roswell 47“. Fanúšikovia sa ani nenazdali a 70 minút v spoločnosti švédskych legiend ubehol ako voda. Navyše na Petrovi bolo vidieť, že si koncert poriadne užíval tiež, nezabudol sa niekoľkokrát poďakovať slovenským fanúšikom.

Na koncert HYPOCRISY sa môžem dívať neustále, zrazu mi nevadilo ani úmorné dusno v klube. Peter Tägtgren je žijúca legenda. Jeho HYPOCRISY sú jednoducho kapela par-excellance. Už sa len dočkať nového albumu…

Setlist HYPOCRISY: „Fractured Millennium“, „Valley of the Damned“, „End of Disclosure“, „Adjusting the Sun“, „Eraser“, „Pleasure of Molestation / Osculum Obscenum / Penetralia“, „Apocalypse / The Fourth Dimension“, „Fire in the Sky“, „Carved Up“, „Warpath“, „The Final Chapter“, „Roswell 47“.

PLUSY:
Výkon HYPOCRISY, atmosféra, ktorú vytvorili fanúšikovia počas koncertu HYPOCRISY

MÍNUSY:
Pár hláv navyše by nezaškodilo, úmorné teplo v klube

Foto: Luss