Timo Tolkkis Avalon – Angels of the Apocalypse

Timo Tolkki, dnes už legendárny gitarista STRATOVARIUS v rámci svojho projektu AVALON prichádza s druhým pokračovaním metalovej opery „Angels of the Apocalypse“. Už po prvej opere „The Land of New Hope“ (2013), ktorá sa nestretla s veľkým úspechom, bol podozrievaný z kopírovania Sammetovej megaúspešnej AVANTASIE.  Ako sám autor uvádza, on vsádza na priamejšie dialógy postáv a pojem metalová opera je tak voľná téma, že dáva priestor na jej rôzne poňatia.
Na druhom pokračovaní AVALONU obsadil spevácke party naozaj zvučnými menami. Vaše uši isto rozpoznajú Floor Jansen (NIGHTWISH, REVAMP), Fabia Lioneho (RHAPSODY OF FIRE, ANGRA), Davida DeFeisa (VIRGIN STEELE), Simone Simons (EPICA), Caterinu Nix a Zacharyho Stevensa (EX-SAVATAGE, CIRCLE II CIRCLE). Aj moje očakávania pri tomto albumu boli veľké…

Avšak už po prvom vypočutí tohto albumu som rozmýšľala, ako sa najskôr upokojiť, aby som nepoužila drsné výrazy ako plagiát a klišé. Žiaľ, doteraz som iné výrazy nenašla na moje skutočné pocity z tohto počinu. Dialógy postáv som žiadne nepostrehla, rovnako žiadny príbeh, alebo aspoň náznak deja. Celá opera na mňa pôsobí ako bežné skladby s antiutopistickým motívom.



Celý album je hudobne postavený v jednej strednotempovej rovine, kompozične fádne a bez akéhokoľvek náznaku originality, čo nezachránili ani výborne spevácke a muzikantské výkony. Stále sa pýtam načo Timo venoval toľko energie a práce niečomu, čo vlastne nemá obsah ani ambíciu zaujať? Neviem či ide o nedostatok autorskej sebareflexie, alebo spoliehanie sa na vlastné vybudované meno, pod ktorým aj ponúknutý podpriemer bude fanúšikmi prijatý.

Jediný svetlý bod som našla v skladbe  „The Paradise Lost“ , ktorá je dojemnou baladou s nádherným hlasom FLOOR JANSEN a pekným gitarovým sólom. Rovnako príjemná je aj skladba „Angels of the Apocalypse“, ktorá je takým slabším vrcholom, ale tiež by si ako taká zaslúžila viac prepracovania, lebo takto jej jedinečnosť je len a len v hlasovom prejave speváčok.

Všetky ostatné sú neoriginálne  heavy metalové povinné jazdy a iba použitie zborov im dodáva plytký punc opery. Pri skladbe „Stargate Atlantis“ som už nevedela či plakať alebo sa smiať, ako Timo sám sebe vykradol ústredný motív najväčšieho hitu STRATOVARIUS „Hunting High and Low“.

Nuž, ak mám zhrnúť túto operu, tak v prvom rade to nie je opera. Má len jej jemný nádych a najmä topí sa vo vodách priemernosti a neoriginálnosti. V podobných prípadoch (na mysli mám opery ako AINA alebo AVANTASIA) bolo už dávno povedané a oveľa lepšie.

Žáner: symphonic/power/heavy metal
Krajina pôvodu: Fínsko
Vydavateľstvo: Frontiers Records
Dátum vydania: 16.5.2014
Web: http://tolkki.org/
Zostava:
Timo Tolkki – gitary, basgitara, klávesy
Antti Ikonen – klávesy
Tuomo Lassila – bicie
Hostia:
Floor Jansen – vokály
Fabio Lione – vokály
David DeFeis – vokály
Simone Simons – vokály
Caterina Nix – vokály
Zachary Stevens – vokály

Diskografia:
The Land of New Hope – 2013
Angels of the Apocalypse – 2014
Tracklist:
Song for Eden (0:46)
Jerusalem is Falling (5:19)
Design the Century (4:25)
Rise of the 4th Reich (4:43)
Stargate Atlantis (3:51)
The Paradise Lost (4:16)
Youll Bleed Forever (5:44)
Neon Sirens (4:42)
High Above of Me (5:20)
Angels of the Apocalypse (9:07)
Garden of Eden (2:10)

Definitíva:
Ako zhrnúť operu „Angels of the Apocalypse“,
keď vlastne ani operou nie je?
Má len jej jemný nádych a navyše hranice
 priemernosti neprekročila. Hranice neoriginality, však áno.
Či niekto chce alebo nechce porovnávať,
jednoducho musí uznať, že v konkurencii iných
 takýchto spolkov ťahá Tolkkiho AVALON za kratší koniec.

Autor: Anula

Hodnotenie autora: 4 / 10

1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla