NECROPHOBIC – Mark of the Necrogram

Švédska úderka menom NECROPHOBIC vydáva novinku, v poradí už ôsmy nosič s okultným názvom „Mark of the Necrogram“. Po všetkých pozitívnych odozvách na tento death/black metalový počin očakávam len to najlepšie, čo nám môže daný žáner ponúknuť.

„Mark of the Necrogram“ štartuje nádhernou melodickou black metalovou titulkou. Gitara lemuje svižný rytmus a kreslí obrazce čírej temnoty. Naliehavý „spev“ podtrhuje atmosféru, vďaka ktorej sa čierne sviece zapaľujú sami.

NECROPHOBIC – Mark of the Necrogram

A je to práve vokál Andersa Strokirka, ktorý trhá skaly spolu s agresívnymi bicími nástrojmi. Kontrast im tvoria na blackened death metalové pomery „hladivé“ a nápadité gitary využívajúce rôzne zaujímavé efekty a harmónie typické pre novú vlnu britského heavy metalu.

Rusky znejúci názov skladby „Tsar Bomba“ je vlastne takou black metalovou odozvou na tvorbu AMON AMARTH, s perfektnými gitarami a prekvapujúcim obohatením vokálu o efekt flanger (efekt, ktorý tón zdvojí a opozdí ho o milisekundy, čím vytvára zvuk podobný stíhačke). Riffy neprestávajú udivovať svojou uhrančivosťou, temnotou a spevavou melodikou. Prostredná pasáž necháva poslucháča na malú chvíľu vydýchnuť a pokračuje sa ďalej v nastolenom tempe.

„Lamashtu“ – mezopotámsky staroveký démon, ktorý napádal tehotné ženy a matky po pôrode. Je akousi ázijskou dvojičkou našej Poludnice, ktorá kradla život deťom. Lamaštu mala hlavu šelmy, uši osla a dlhé pazúre.

NECROPHOBIC

Gitary sú veľmi kvetnaté. Občas, ako napríklad v „Requiem for a Dying Sun“ môžeme započuť veľmi vkusne zakomponované klávesy. Skladba má okrem zaujímavého názvu tiež rituálne pochodové tempo.

Hudba NECROPHOBIC ma začína utvrdzovať v tom, že mám dočinenia s omnoho zaujímavejším, košatejším a melodickejším odvetvím death/black metalu, aký nám je predstieraný od skupín typu BEHEMOTH, resp. HATE. Nenudia, príjemne nechávajú odvíjať hudobnú náplň v dĺžke len o chlp prevyšujúcu trištvrte hodinku hracieho času.

Celý album sa točí okolo záhrobných bytostí a mytologických démonov. Výnimkou nie je ani „From the Great Above to the Great Below“, ktorá pojednáva o bohyni Innane a siedmych bránach pekelných. „Mark of the Necrogram“ uzatvára netypická vec s názvom „Undergången“ – potemnelá inštrumentálka s basgitarovým základom, neveselo zakončujúca toto švédske inferno.

NECROPHOBIC vytvorili vskutku podmanivé dielo, ktoré si vás pomaly (možno aj rýchlo) obmotá okolo prsta ak mu to dovolíte, čo vďaka jeho chytľavosti a chorobnej nákazlivosti naozaj nie je veľmi ťažké.

Hodnotenie autora: 7 / 10

Žáner: death/black metal
Krajina pôvodu: Švédsko
Vydavateľstvo: Century Media Records
Dátum vydania: 23.02.2018
Web: www.necrophobic.net
Zostava:
Anders Strokirk – spev
Sebastian Ramstedt – gitara
Johan Bergebäck – gitara
Alex Friberg – basgitara
Joakim Sterner – bicie
Tracklist:
Mark of the Necrogram (4:53)
Odium Caecum (4:25)
Tsar Bomba (5:40)
Lamashtu (5:20)
Sacrosanct (4:38)
Pesta (5:59)
Requiem for a Dying Sun (4:39)
Crown of Horns (3:59)
From the Great Above to the Great Below (5:53)
Undergången (2:48)
Diskografia:
The Nocturnal Silence – 1993
Darkside – 1997
The Third Antichrist – 1999
Bloodhymns – 2002
Hrimthursum – 2006
Death to All – 2009
Womb of Lilithu – 2013
Mark of the Necrogram – 2018
Definitíva:
Melodický, nadupaný a okultný nárez od klasikov žánru NECROPHOBIC naplnil všetky očakávania. Skupina vytvorila podmanivé dielo – chytľavé a chorobne nákazlivé. Vokál trhá skaly, bicie mu zdarne sekundujú a gitary melódiami podtrhujú atmosféru skazy a hudobného inferna.

1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla

Odporúčané články

Redaktor Valhalla.sk