BLOODBATH – The Arrow of Satan Is Drawn

Severská superstar BLOODBATH si konečne znovu našla čas na návštevu nahrávacieho štúdia, čoho výsledkom je vytúžená novinka s názvom „The Arrow of Satan Is Drawn“.

Pán Eliran Kantor sa momentálne určite nemôže sťažovať na nedostatok práce. Prakticky skoro každá doska, ktorá sa ku mne v poslednom čase dostane, je poznačená rukopisom tohto neuveriteľne talentovaného umelca.

BLOODBATH – The Arrow of Satan Is Drawn

HATE ETERNAL, KRISIUN, SOULFLY a výnimkou nie je ani škandinávska brúska s aktuálnou kolekciou desiatich vecí, kde prenádherne morbídny artwork priam dokonalo korešponduje s hudobnou náplňou. Pred zápachom rozkladajúceho sa mäsa novorodenca nie je ľahkého úniku a BLOODBATH aj na piatej dlhohrajúcej platni dokazujú svoje nespochybniteľné kvality!

Nebudem zahmlievať skutočnosti a radšej rovno priznám, že chalani už dlhodobo patria medzi moje absolútne death metalové srdcovky a na každom ďalšom rachotiacom príspevku v ich diskografii si vždy rád pochutím. Nič na tom nezmenil ani prekvapivý príchod Nicka Holmesa, legendárneho frontmana gotických PARADISE LOST, ktorí na minulom „Grand Morbid Funeral“ opätovne reaktivoval hrdelných démonov a nemalou mierou tak prispel k hnilobnejšiemu soundu celej pätice. Aby toho nebolo dosť, zmena nedávno nastala aj na poste strunobíjca, kde niekdajšieho dlhoročného člena Pera „Sodomizer“ Erikssona vystriedal pomerne neznámy Joakim Karlsson z blackových CRAFT.

BLOODBATH

Takto posilnená kapela v podstate nadväzuje presne tam, kde skončila v roku 2014 a „The Arrow of Satan Is Drawn“ preto platí za priameho pokračovateľa spomínaného predchodcu. S jedným markantným rozdielom – novinka ho vo viacerých smeroch sebavedomo prekonáva.

Približne štyridsať minút poriadne rinčiaceho materiálu ozdobeného klasickým göteborským soundom zbehne mimoriadne chytro a doska sa prakticky počúva sama. Od úvodného, černotou nasiaknutého nájazdu „Fleischmann“, až po záverečnú hitovicu „Chainsaw Lullaby“, sme hodení do obrovského víru typických gitarových stien, brutálnych bicích a spoľahlivého vokálu. Kým na „morbídnom pohrebe“ ešte Nick vykazoval isté malé hlasové rezervy, dnes je opäť tým starým dobrým chroptičom z historických dôb „Lost Paradise“.

Len si stačí vypočuť parádne našliapané nájazdy ala „Bloodicide“, „Wayward Samaritan“, „Deather“, „Warhead Ritual“ či fantastickú hymnu „Only the Dead Survive“ s úžasným sekaným riffom. Koncertovky ako hrom! Na omnoho pomalšiu nôtu zahrá vskutku nepríjemne trýznivá morda „Levitator“, takže určite je z čoho vyberať. Snáď pätici vydrží dobrá štúdiová forma aj na chystané turné v doprovode HATEBREED, KREATOR a DIMMU BORGIR, ktoré kapelu zavedie aj do stovežatej matičky Prahy. A my z Valhalla.sk rozhodne budeme pritom!

Hodnotenie autora: 8,5 / 10

Žáner: death metal
Krajina pôvodu: Švédsko
Vydavateľstvo: Peaceville Records
Dátum vydania: 26.10.2018
Web: www.bloodbath.biz
Zostava:
Nick Holmes – vokál
Joakim Karlsson – gitara
Anders Nystrom – gitara
Jonas Renkse – basgitara
Martin Axenrot – bicie
Tracklist:
Fleischmann (03:37)
Bloodicide (03:56)
Wayward Samaritan (03:39)
Levitator (04:37)
Deader (04:05)
March of the Crucifers (04:04)
Morbid Antichrist (04:04)
Warhead Ritual (03:38)
Only the Dead Survive (05:06)
Chainsaw Lullaby (03:20)
Diskografia:
Ressurection Through Carnage – 2002
Nightmares Made Flash – 2004
The Fathomless Mastery – 2008
Grand Morbid Funeral – 2014
The Arrow of Satan Is Drawn – 2018
Definitíva:
Švédske superkomando BLOODBATH prináša v poradí už piatu dávku krvilačných hymien, ktoré dokonalo overia statiku vašich stien a zároveň nervy nešťastných susedov. Chalani si držia vysoký štandard a novinka je preto výborná a maximálne nadupaná nahrávka.

1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla